fbpx

פתיחת חשבון מוכר חדש באמזון הפכה להיות משימה לא פשוטה.

רבים מהמנסים לפתוח חשבון ולאחר שליחת המסמכים,
מקבלים הודעה בנוסח: “אתה לא יכול למכור באמזון”.

פעמים אחרות אמזון כותבת שמסמך האימות ששלחתם אינו תקין.

**מי שרוצה יש סרטון הדרכה בסוף המדריך**


כיצד פותחים חשבון אמזון מוכר חדש?

צעד אחר צעד

.

אני שומע ממוכרים שונים שאומרים שכיום לא ניתן או כמעט בלתי אפשרי לפתוח חשבון חדש ובעקבות זאת הם מחליטים לרכוש חשבון קיים, דבר שאם עושים אותו בצורה לא נכונה עלול לסבך את הקונה ואו את המוכר.

מה גם שזה גורם לישראלים רבים שרוצים להיכנס לתחום לפרוש עוד לפני שהתחילו וזה חבל.

.

***

למרות שהדוגמאות כאן קשורות לפתיחת חשבון באמזון USA, עדין התהליך פחות או יותר כמו אמזון UK, רק שם צריך לפתוח גם חשבון VAT ועוד כמה פרטים שונים קטנים.

AMAZON

.

ראשית כדי למנוע אי נעימויות או עיכובים עלינו להכין את כל המסמכיםחשבון בנקתרגומים וכו’ מראש כדי שפתיחת החשבון תהיה מהירה וקלה עד כמה שאפשר.

.

הדברים הנדרשים לפתיחת חשבון:

חשבון בנק אמריקאי

צילום תעודת עוסק מורשה מתורגם ע”י נוטריון

(למי שיש חברה בע”מ יכול להוציא אישור באנגלית ללא צורך בנוטריון , פרטים בהמשך הפוסט)

צילום חשבון חשמלגזמים מתורגם ע”י נוטריון

צילום רישיוןדרכון

כרטיס אשראי בינלאומי.

שני מספרי טלפון

— נתחיל עם חשבון בנק —

מכיוון שלא ניתן לצרף חשבון בנק ישראלי לאמזון עלינו לפתוח חשבון בנק אמריקאי.

ישנם כל מיני חברות שפותחות חשבון בנק מתאים כל אחד והעמלות שלו. אני מעדיף לפתוח עם פיוניר (חברה ישראלית) בגלל שהמסמך שאמזון דורש מאושר מיד ועוד בגלל כל מיני יתרונות נוספים שאין למתחרים.

.

העמלות שפיוניר לוקחים לחשבון חדש הן: 1% על כל כסף שנכנס לחשבון, ו-2% על עמלת משיכה לחשבון הבנק.

למי שמעוניין לפתוח חשבון פיוניר ירשם מכאן (לחץ עלי) בנוסף יש גם מדריך שכתבתי
צעד אחר צעד איך לפתוח חשבון בPayoneer ולחבור אותו לpaypl

.

.

.

—- תרגום תעודת עוסק מורשהחברה וחשבון חשמל —-

*מומלץ להמתין מעט עם המסמכים המתורגמים כדי לוודא שאכן מבקשים ממכם אותם כי לחלק מהחשבונות לא מבקשים את המסמכים האלו (באמזון אמריקה) ולכן אם לא יבקשו תחסכו קצת כסף, אבל כן להכין את אותם מסמכים בעברית מראש.

לאחר שתפתחו את חשבון האמזון החדש שלכם (ויחייבו אותכם על החודש הראשון….) אמזון יכתבו לכם מייל ויבקש ממכם להמציא מסמכים כדי להוכיח את הכתובת ועוד פרטים שרשמתם בעת פתיחת החשבון.

כך נראה המייל שהם שולחים

לצפייה במסך גדול לחץ כאן

.

כפי שניתן לראות אמזון מבקשים להמציא להם מסמך Utility bill (חשבון חשמל או מים או גז) וגם רישיון עסק (תעודת עוסק מורשה), המסמכים האלו חייבים להיות מתורגמים וחתומים ע”י נוטריון מוסמך.

** למי שיש חברה בע”מ, יש אפשרות להוציא אישור תעודת עוסק מורשה רשמי בשפה האנגלית ללא תרגום נוטריון דרך האתר של רשות התאגידים.

תלחצו כאן (לחץ עלי)

בסוג המסמך נא לסמן “אישור סטאטוס חברה באנגלית” ותשימו את מספר החברה ותאשרו, לאחר מכן יבקשו ממכם להוסיף מייל ותקבלו מיד את האישור למייל באנגלית. (את האישור הנ”ל העלאתי לאחד החשבונות החדשים ואמזון אישרו).

ניתן לחפש בגוגל נוטריון מוסמך שמתאים לאמזון.

נ.ב. בעניין התרגום חשוב לציין שהנוטריון שולח את המסמכים חתומים הוא שולח שלושה דפים: דף ראשון פירוט של התרגום עצמו והתחייבותו שהתרגום נאמן למקור כמו כן האישור החתום, דף שני התרגום של המסמך (חשבון חשמל למשל) בשפה האנגלית עם חותמת של הנוטריון, ודף אחרון המסמך המקורי סרוק.

.

מכיוון שאמזון לפעמים בודקים את מהמסך ע”י מחשב ולא תמיד עין אנושית בודקת, אם תשלחו את המסך כפי שהוא כאשר בדף הראשון יופיע הפירוט והאישור של הנוטריון הם יחשבו שמודבר במסמך שגוי ולא מוכן וישלחו לכם מייל בחזרה שהם לא הצליחו לאמת את המסמך, לכן צריך לסדר את קובץ בצורה הזאת: דף ראשון התרגום של המסמך (חשבון החשמל) חתום ע”י נוטריון, דף שני החשבון חשמל

המקורי ובדף האחרון הפירוט של הנוטריון עם האישור שהוא נאמן למקור, ורק כך לשלוח את הקבצים לאמזון.

.

לגבי תעודת עוסק מורשהחברה.

אמזון מקפידים שהתעודה לא תהיה ישנה יותר מ120 יום, זאת אומרת שאם פתחתם את העסק שלכם לפני שנה ותתרגמו את התעודה הזאת, אמזון יסרבו לקבל אותה, לכן תבקשו מהנהלת חשבונות שלכם שתוציא הדפסה של תעודה עדכנית, האומנם יהיה עדיין רשום מתי פתחתם את העסק אבל גם יהיה רשום תאריך הדפסת התעודה והתאריך הזה כל עוד הוא עדכני הוא מאושר ע”י אמזון.

—- צילום רישיוןדרכון —–

ניתן לתת לאמזון צילום רישיון נהיגה ישראלי או דרכון, את אלו אין צורך לתרגם מאחר והם כתובים גם בשפה האנגלית.

.

.

.

—- כרטיס אשראי בינלאומי —

אמזון דורשים כרטיס אשראי בינלאומי כדי לחייב את העלות החודשית ובכלל אם ההוצאות בחשבון גדולות מההכנסות הכסף ירד משם, לכן צריך לגשת לבנק ולהוציא כזה כרטיס.

— שני מספרי טלפון —

בפתיחת חשבון חדש אמזון מבקשים בהתחלה מספר טלפון (כגיבוי) ולאחר מכן מאמתים אותו על ידי שליחת קוד SMS בפעם הבאה שתכנסו לחשבון אמזון שלכם הם יבקשו מספר טלפון נוסף שגם אותו תצטרכו לשים וקבל קוד SMS שאותו תצטרכו להזין באמזון.

במספר הראשוני אתם יכולים להשתמש במספר טלפון של אחד מהמשפחה שלכם ובשני במספר טלפון שלכם, במידה ואתם לא מעוניינים להשתמש במספר של מישהו מהמשפחה או שהמספרי טלפון כבר רשומים בחשבונות אמזון אחרים ניתן לרכוש מספרי טלפון ישראלים (או איזה מדינה שאתם רוצים) דרך אתר spikko בעלות של כמה דולרים בחודש ותקבלו מספרי טלפון עם אפשרות ל-SMS ולהזין אותם בתוך אמזון.

.

.

****************************************************

כל הפרטים האלו צרכים להיות מוכנים עוד לפני שפותחים את החשבון החדש וזה כדי לחסוך זמן יקר וחסימת החשבון.

 

חשוב לציין שכל התרגומים, החשבון חשמל, הרישיון נהיגה, חשבון הפיוניר ותעודת העוסק מורשה חייבים להיות תאומים במלל אחד לשני, האיות, המספרים, המיקוד וכו’ חייבים להיות דומים לחלוטין אחד לשני

.

אם רשמתי בפיוניר את השם שלי (והעסק) באנגלית והכתובת, מספר דירה, כולל המיקוד בצורה אחת אני חייב שבכל המסמכים יופיע בדיוק אותם אותיות ומספרים.

למשל אם הכתובת שלי היא: רחוב משה שרת 213 מיקוד 2233440 וכתבתי את הכתובת באנגלית בצורה הזאת Moshe Sharett 132 st כולל המיקוד, אני חייב שבכל המסמכים ובחשבון הפיוניר תופיע הכתובת במדויק.

אם החסרתי באמזון למשל את הספרה 0 מהמיקוד ובחשבון החשמל שלי יש 0 אז ייתכן מאוד שאמזון לא משנה אם זה אמריקה או אירופה לא יאשרו את המסמך.

אותו הדבר אם כתבתי באמזון את המילה “רחוב” ככה: st והמתרגם כתב את אותה משמעות אבל ככה: Street אז המסמך יחשב לפסול כי לפי אמזון הכתובת לא תואמת.

אותו הדבר אם רשמתי את מספר הדירה 213 ותרגום או במסמכים אחרים כתובה הכתובת ככה, 13 על 2 זה גם בעייתי מאוד לפי אמזון וייתכן מאוד שהמסמכים לא יאושרו כי הם לא תואמים

.

לכן תבדקו מראש שחשבון החשמל שלכם, הכתובת, השם שלכם, שם החברה שלכם בעוסק מורשה ובכל שאר המקומות הוא אותו שם בדיוק בכל המקומות


מתחילים!!

לאחר שיש לנו את כל המסמכים והתרגומים מוכנים אנחנו נגשים לפתיחת החשבון.

בהתחלה יבקשו מאיתנו לשים שם משתמש, מייל וסיסמה, וישלחו לנו קוד למייל שאותו צריך להדביק בחשבון.

במידה ויש לנו כבר חשבון קונה עם אותו מייל אמזון יזהו ויכתבו לנו שיש לנו חשבון על המייל הזה וזה לא מונע מאף אחד לפתוח על אותו מייל גם חשבון מוכר.

.

לאחר מכן יפתח לנו חלון של חמישה שלבים לפתיחת החשבון

בשלב ראשון נצטרך לשים את שם החברהעוסק המורשה שלנו (כמובן לשים את אותו שם בדיוק כמו התרגומים).

בשלב השני נצטרך לשים את כתובת העסק שלנו (גם כאן אם יש לכם כבר חשבון קונה אמזון יזהה את הכתובת ששמתם שם, אבל תוכלו לשנות אותה לכתובת שאתם רוצים) גם הכתובת הזאת חייבת להיות תואמת מילה במילה לפי כל שאר המסמכים.

כמו כן תצטרכו לשים את שם החנות שלכם איזה שם שתרצו, ואת מספר הטלפון הראשון לקבלת קוד אימות SMS

.

.

בשלב השלישי יבקשו ממכם מספר כרטיס אשראי לחיוב, וגם לשים את מספר חשבון הבנק האמריקאי שלכם (פיוניר לדוגמה) עם כל הפרטים

בחשבון הפיוניר שלכם אתם הולכים ללשונית Receive לאחר מכן לוחצים על Global Payment Services ואת בלשונית USD תוכלו לראות את מספר החשבון שלכם כולל כל שאר הפרטים (כמובן אם אתם פותחים למשל אמזון UK, אתם לוחצים על חשבון הפאונד שלכם ומשם לוקחים את הנתונים).

שלב רביעי, ראיון מס!

בשלב הזה אתם תצטרכו למשל שאלון מס ששם אתם בעצם אומרים שאתם לא תושבי מדינת ארצות הברית

במידה ואתם עוסק מורשה תסמנו את המילה Individual, במידה ואתם חברה בע”מ תסמנו Business ואז תסמנו Corporation

.

תמלאו את כתובת העסק שלכם ושם העסק והכתובת (גם כאן לשים בדיוק את אותם האיות אחד לאחד לפי מה שרשום בכל שאר המסמכים שלכם)

ולבסוף תרשמו את שמכם כחתימה אלקטרונית ותאשרו עד הסוף!

בשלב החמישי אמזון יצרו לדעת קצת פרטים על המוצרים שלכם, יפתח לכם דף שאלון (מבחן אמריקאי כזה (ראו תמונה)

בשאלה הראשונה תסמנו שיש לכם UPC (כדי לעשות בר קודים מתאמים יש לקרוא את הטיפ שכתבתי על בר קודים מאירופה GS1 UK)

בשאלה השניה תסמנו “חלק מהם”, בשאלה השלישית תסמנו “כן” וברביעי ניתן לסמן או 1-10 או 11-100 מה שבא לכם.

תלחצו המשך…

.

לאחר מכן אמזון ישאלו אתכם באיזה קטגוריה המוצרים שלכם, כל אחד יסמן איזה קטגוריה שהוא רוצה אני ממליץ שתרשמו Home & Kitchen או Sport & Outdoors (כמובן לא לסמן קטגוריה מוזרה ששם צרכים אישור למכור)

.

.

לאחר מכן תגיעו לחלון ששם יבקשו ממכם לסמן באיזה מדינה העסק שלכם נמצא.

ואז אמזון ידרשו ממכם לשים את מספר הדרכוןרישיון הנהיגה שלכם, תאריך פקיעת תוקף ועוד פרטים קשורים.

לחצו המשך ויבקשו ממכם להעלות צילום רישיוןדרכון מקדימה ואחורה.

.

לאחר מכן ידרשו ממכם להעלות דף חשבון בנק ששם כתובת העסק שלכם ושם העסק וכל שאר הפרטים יהיו רשומים.

יש לגשת שוב לחשבון הפיוניר שלכם ללכת ללשונית Activity וללחוץ על Store Management ואז לחצו התחל.

תסמנו בUSA את החשבון פיוניר שלכם ולחצו המשך, סמנו את אמזון אמריקה (באירופה את אירופה וכו’) רשמו את שם החנות שלכם המופיעה בדיוק בחשבון האמזון שלכם, ואת המייל הרשום בחשבון האמזון.

המשיכו למלא את כל הפרטים במדויק (כתובת וכו’) כמו רשמתם בחשבון האמזון שלכם ובכלל הפרטים המופיעים בכל המסמכים.

בהמשך פיוניר יבקשו ממכם לשים מספר קוד של אמזון (בלשונית הזאת: ENTER AMAZON MWS SELLER IDENTIFIERS) תסמנו למטה שאין לכם את זה רגע ותמשיכו.

יפתח לכם דף חדש ששם תוכלו לשמור לקובץ PDF את הדף חשבון המעודכן שלכם, תשמרו ותעלו אותו לאמזון ולחצו המשך.

.

.

.


*** חלק מהניסיון של אמזון למנוע זיוף של פתיחת חשבונות חדשים, אמזון התחילו פיילוט חדש ששם הם מבקשים בחלק מהחשבונות זיהוי פנים!!

Aging Crazy Eyes GIF by Jacqueline Jing Lin

זאת אומרת שחלקכם תגיעו לדף חדש ששם אמזון יבקשו ממכם להפעיל מצלמת האינטרנט שלכם ויצלמו אתכם כחמש שניות כי הם רוצים לוודא שאתם אותם אנשים שמופיעים ברישיוןדרכון, וגם לוודא שאין לכם חשבון קודם או תפתחו חשבון עתידי על אותו אדם בהמשך.

.

מדובר בפיילוט מאוד חדש ולכן כל מי שמנסה לפתוח חשבון דרך מחשב מרוחק או VPN וכדומה, יתקל בבעיה גדולה וייתכן שהחשבון שלו לא יאושר.

.

למרות זאת מכיוון שמדובר בפילוט חדש שמעתי גם על מוכרים שלא פתחו את המצלמה ופשוט סגרו את הדפדפן ונכנסו לאחר כמה ימים ולא התבקשו שוב לעשות זיהוי פנים ולאחר העלאת כל המסמכים בסופו של דבר אישרו להם את פתיחת החשבון (אני לא יודע כמה זמן הטריק הזה יעבוד נכון לכרגע לפי התאריך של כתיבת פוסט זה חלקם כן הצליחו).

.

בצילום מסך תוכלו לראות את הבקשה החדשה של אמזון 

.

.
לצפייה במסך גדול לחץ כאן


זהו חברים סיימנו עם התהליך, אני מקווה שטיפ זה יעזור לכם לפתוח את החשבון כמה שיותר מהר ובשלום.

כל מי שמכיר אדם שמעוניין לפתוח חשבון מוכר חדש ומסתבך מוזמן להצטרף לקבוצה בוואצאפ
לחצו על התומנה :

כמו שכתבתי לעיל (כולל צילום מסך: לחץ כאן) תקבלו מייל מאמזון להגיש מסמכים נוספים שהם חשבון חשמל מעודכן מתורגם ותעודת עסק.

במידה ועשיתם הכל כמו שצריך החשבון אמור להיות מאושר דיי מהר, למרות זאת לפעמים יש כל מיני בעיות קטנות שלפעמים לא שמים לב אליהם ולא מבינים מדוע המסמכים לא מאושרים.

למשל, כידוע בארצות הברית התאריך הפוך מישראל, זאת אומרת שאם היום התאריך 12.03.2020, לפי ארצות הברית זה כאילו שאנחנו נמצאים בשלישי בדצמבר, ואם התרגום של התאריך לא כתוב נכון אז אמזון יכולים להגיד שהמסמך לא תקף, במיוחד אם למשל הבאתם חשבון חשמל מתאריך השלישי בדצמבר 2019 ונגיד שלא עבור עדין 90 יום (זה הזמן שאמזון מאשרים שהמסמך יהיה בתוקף) ובתרגום של המסמך כתבתם נכון 03.12.19, אבל אמזון יכולים לראות את התאריך הזה כאילו מדובר במסמך מחודש מרץ 2019 ואז ירשמו לכם שהמסמך שהגשתם לא טוב….

.

לכן תמיד עדיף להביא מסמכים מתאריך יומי גדול יותר מ12 יום (הכוונה מיום בחודש 13-31) וכך למנוע סתם בעיות.

.

כמו כן חשוב לציין שאמזון רוצים מאוד שיכנסו עוד ועוד מוכרים חדשים לתחום והם מעודדים את זה, לכן גם אם תתחילו להסתבך ויקח כמה שבועות עד שיאשרו לכם את החשבון, אמזון שולחים מייל ממחלקה חדשה לפתיחת חשבונות חדשים שלא מזמן פתחו, כדי לנסות לעזור לכם לאשר את החשבון בהקדם.


בקרוב נפתחים הדרכות ל ?דרופשיפינג ?הפוך ?
מebay לamazon לפרטים לחץ על התמונה

חלק מתמונות במאמרמדריך זה נלקחו מאתר הדרכה להצלחה,sellright.co.il
מאמרמדריך זה נערך ונכתב על ידיד TestaMInd למאמר המלא לחצו כאן
הקישור לפינויר הוא קישור אפילייט

מוזנים להתעדכן באחד הערוצים 🙂
ולרשום לי תגובות

נ.ב
אולי יעניין אותך ?

צעד אחר צעד איך לפתוח חשבון בPayoneer ולחבור אותו לpaypl 

 בניתי קורס חינמי למחקר שוק בebay אבל יתאים לכל אחד לקורס פשוט לחצו על הטקסט

אם אתה קונה באינטרנט ואתה לא משתמש באחד האתרים האלה אתה מפסיד כסף!!

עגלת קניות